Springen naar inhoud

Background picker

Bevestigen

Header Background picker

Color picker

Beta(TEST!!!!) Content Color picker

[Z43] [Z43A] Silver cracker

• Je kunt niet op dit onderwerp reageren
Er zijn 58 reacties in dit onderwerp

L8

L8

3" user

• Members
  • 178 berichten
Ik had met O&N ook een pakje meegenomen. Zomaar, voor de fun tussen het afsteken door. Deze knallers waren bijna even populair als m'n sier! En zelfs in een open vlakte gaan je oren ervan tuuuuten :-)

superknaller

superknaller

4" user

• Members
  • 310 berichten
  • Interests:vuurwerk
Gisteren wat kleine dingen gestookt want het waaide te hard voor andere dingen. Waren wat tolletjes met crackling en silver cracker. De verpakking lijkt namelijk heel erg op elkaar. Ik moet zeggen dat het voor de meeste mensen wel schrikken was wat voor een knal ervanaf komt :blink: . Het was ook niet gepland en ik had gewoon wat uit mijn voorraad gepakt. Vond het erg geslaagd.(hij is erg klein met een goede knal)

nielsjevuurwerkfreak

nielsjevuurwerkfreak

1" user

• Members
  • 24 berichten
  • Interests:Vuurwerk,voetbal,zena!
gaan deze even hard als de m10.000 cracker van Chooét?

VWB Mitch

VWB Mitch

Nieuws & Filmpjes Moderator

• Nieuwsposter
  • 1,432 berichten
De M10.000 gaan naar mijn mening een tikkeltje harder  :P

KnalfanJ

KnalfanJ

2" user

• Members
  • 109 berichten
  • Interests:VUURWERK
Ik vind de M10-000 ook wat harder gaan als de SIC. Maar voor de prijs zou ik toch deze kiezen.

jordipsv

jordipsv

1" user

• Members
  • 4 berichten
gaat de silver cracker harder dan jullie baby vlinder??

groeten jordi..

zeno12

zeno12

6" user

• Members
  • 607 berichten
  • Interests:vuurwerkjes
hij gaat ong even hard als de baby vlinder 20 pcs maar niet harder als de baby vlinder 10 pcs :P

zeno12

zeno12

6" user

• Members
  • 607 berichten
  • Interests:vuurwerkjes
wat gaan deze dingetjes hard zeg, ze schieten wel beton want iemand werd vol en zijn kruis geraakt,  ;) volgende keer zeker weer een paar pakjes :P

tinusT

tinusT

1" user

• Members
  • 48 berichten
die 36st voor 12 euro telt da ook als je meer dan 1 keer die 36st koopt?
en ik zoek een knaller die harder dan pirat maar zachter dan spanish cracker-c niet te duur  maar toch nog een fijne knal heeft. is dit de nitraat die ik zoek?

Vuurwerk Verslaafde

Vuurwerk Verslaafde

7" user

• Members
  • 1,427 berichten
dit is de nitraat die je zoekt :) .

prima dingetjes , die heel hard klappen voor die prijs en aantallen .

Vuurwerkboy2010

Vuurwerkboy2010

1" user

• Members
  • 9 berichten
Zooooo hallo zeg piet,

Die gaan egt knettergek harddddd. voor hun formaat :blink:

Jamal

Jamal

3" user

• Members
  • 199 berichten
  • Interests:vuurwerk, pyrotechniek, mensen
De Silver Cracker is een van de kleinste nitraten die Zena in huis heeft, als je er twee achter elkaar legt zijn ze samen korter dan een kanonslaghuls.

Wat je krijgt is een net doosje met daarin 10 of 36 Silver Crackers keurig op rijen. De Silver cracker heeft een dikwandige, sterke huls met oranje klei achterin en grijze gips aan de lontkant. Het hulsje doet feestelijk, cadeaupapier-achtig aan en de naam van het product staat er gewoon op. Etiketjes zijn meestal strak, soms wat lossig, de lont kan soms weleens knikjes vertonen, maar de afwerking is prima in orde.

De Silver Cracker is klein, waardoor je geneigd bent hem te onderschatten, mede ook door zijn feestelijk aandoende wikkel, vergeleken met de meer serieuze uitstraling van bij voorbeeld een vlinder. Ondanks dat hij klein is ligt hij lekker zwaar in de hand, dus kun je ´m prima weggooien zonder dat de wind er veel vat op heeft. De doelstelling is echt - hoe klein kunnen we ´n nitraat maken? Compact, maar stampvol flitskruit, een hele gram maarliefst.

De knal.

Ondanks zijn kleine formaat heeft de Silver Cracker een flinke, heftige knal, het is echt een volwassen nitraat. Qua grootte valt hij in het niet bij een Golden Dragon, maar qua knal valt hij hier zonder meer één op één mee te vergelijken. De knal is ondanks zijn formaat best dof, een heftige BAM! die een goed accent zet. Dit is een goede Nitraat om mee te imponeren (al is het maar jezelf <_< ) want als je 'm ziet qua grootte is ie tien keer niks, maar als je 'm dan hoort schrik je je het leplazerus.

In de Zena Knal Top 30 staat de Silver Cracker in zeer goed gezelschap:

14) Chooet Match Cracker No.3
15) M10.000 AB36
16) Silver Cracker Z43
17) Golden Dragon B504
18) Duitse Strijker Corsair Weco (1309)

Ik ben bekend met de Chooet Match Cracker en de Golden Dragon en qua knal zit 'ie hier inderdaad mooi tussen in.

Een sterk punt is z'n grootte, ze zijn zeer compact en strak ingepakt dus je kunt er veel bij je dragen als je met O&N  aan de wandel gaat. Bij mijn doosje van 10 hadden zes er een lontknikje, maar ze deden het allemaal zonder haperen.

Belangrijk veiligheidsaspect zijn de stevige kleiprop achterin en de gipsprop voorin. In dit krappe hulsje zit er een gram flitskruit tussen gedrukt, dus die proppen kunnen echt met kracht wegschieten. Dit maakt een vuurwerkbril onmisbaar bij dit product - je kunt wat in je ogen geschoten krijgen.

Qua prijs/kwaliteitsverhouding heb ik persoonlijk liever de Golden Dragon, die ongeveer dezelfde stuksprijs heeft, een half gram flitskruit méér dus een extra felle flits, een kolossaal formaat en geen rondvliegende proppen - maar dat is persoonlijk natuurlijk want de knal is vergelijkbaar.

Prijs/kwaliteit: 4/5
Productuiterlijk: 4/5
Afwerking: 4/5
Knal hardheid: 3/5 (tussen Golden Dragon en Chooet Match Cracker No.3)
Snipperfactor: nvt
Nostalgische factor: nvt
Veiligheid: 4/5
TOTAALWAARDERING: :( :( :) (3.8/5 op de schaal van Jamal)

Putschepper

Putschepper

1" user

• Members
  • 70 berichten
  • Interests:Vuurwerk, computers, pogosticks en vuurwerk
Zijn erg goeie nitraatjes dit. Voor de mensen met een budget rond de 50,- euro zijn dit zeker aanraders. Je zou ook de L502 baby vlinder kunnen nemen, ligt eraan wat je voorkeur heeft.
In 1 pakje had ik 2 weigeraars, maar die gingen nog gewoon af met een gebroken rotje ervoor.

pyromaan34

pyromaan34

1" user

• Members
  • 33 berichten
  • Interests:fps games, quadcross, en natuurlijk VUURWERK
10 pakjes gratis gehad top mensen bij zena sommige korrelden beton maar ze knalden allemaal hard dus geen problemen mee gehad. en jamal echt een Toprevieuw

Putschepper

Putschepper

1" user

• Members
  • 70 berichten
  • Interests:Vuurwerk, computers, pogosticks en vuurwerk
Van de week getest.

davidh

davidh

1" user

• Members
  • 14 berichten
Geweldige knallers....klein maar erg fel,...eigenlijk ongehoord hard...een enkele losse lont maar die kun je zo er weer in duwen en aansteken. Ook bij 1 doosje lekkend kruit...handen meteen grijs. deslaniettemin geen weigeraars.

Rafal Buijs

Rafal Buijs

1" user

• Members
  • 10 berichten
  • Interests:Vuurwerk, BMW, Computers
Had ze afgelopen jaar me vriendin keek er raar van op dat ik met zo een klein dingetje aan kwam zetten ze zegt die knalt toch niet zo hard ik dacht dat ook maar probeerde er eentje en wat voor knal kwam er van af dat hadden we niet verwacht van de kleine jongen zeker een aanrader.

MMarnix

MMarnix

1" user

• Members
  • 50 berichten
2011 2012 had ik ze ook 10 doosjes voor 10 euro n een best harde knal voor dat geld

illegaaltje12

illegaaltje12

1" user

• Members
  • 5 berichten

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

members, guests, anonymous users