Springen naar inhoud

Background picker

Bevestigen

Header Background picker

Color picker

Beta(TEST!!!!) Content Color picker

Spielwarenmesse Nurnberg (D) 2012

spielwarenmesse nurnberg beurs

• Je kunt niet op dit onderwerp reageren
Er zijn 12 reacties in dit onderwerp

gizmo75

gizmo75

2" user

• Members
  • 117 berichten
Ook dit jaar is weer de Spielwarenmesse en deze keer met nog meer deelnemende Vuurwerkbedrijven! De details:

Spielwarenmesse International Toy Fair Nürnberg
Van 1 tot 6 februari 2012
Webinformatie: http://www.spielwarenmesse.de/

Geplaatste afbeelding

De volgende deelnemers uit de Vuurwerkbranche zijn er dit jaar:

Arts Pyrotechnics Co. - China
BROEKHOFF FEUERWERK B.V. International - Niederlande
Changsha Yukang Import and Export Co. - China
Chili Fireworks Co. - China
Constri AG - Schweiz
Coskunlar Havai Fisek Oyuncak Kimya San. Tic. Ltd. Sti. - Türkei
Eurofireworks - China
fireevent - Die Feuerwerker Michael Rzehak GmbH - Österreich
FKW Keller GmbH - Keller Feuerwerk - Deutschland
Fuxiang Fireworks Group Co. - China
Galaxis Showtechnik GmbH - Deutschland
Guangdong Native Produce Import & Export Corporation (Group - China
HUNAN PURPLE STAR FIREWORKS CO. - China
Hunan Shine Wing Fireworks Ind. Co. Ltd. - China
JORGE Sp.z o.o. - Polen
Lesli Silvesterzauber GmbH - Deutschland
Liuyang Joy Fireworks Co. - China
Louis Import & Export Co. - China
New Times Trade Co. - China
NICO - Lünig Event GmbH - Deutschland
P.W. Eksport-Import Hestia Sp. z o.o. - Polen
P.W. Triplex - Polen
PANDA Feuerwerk GmbH - Deutschland
PYRAGRIC INDUSTRIE - Frankreich
Pyrogiochi Srl - Italien
PYROMOOI FIREWORKS LIMITED - China
Super Power Sp. z.o.o. - Polen
Vulcan International Pyrotechnics (HK) Ltd. - Hongkong S.A.R.
WECO Pyrotechnische Fabrik GmbH - Deutschland
Wu Kong Fireworks LTD. - China

Staan een paar mooie namen tussen dacht ik zo maar ik mis Original.... :mellow:

Zaterdag 4 februari wordt om 18.05u afgesloten met een half uur durende show verzorgd door WECO.

Ik ben wel benieuwd of er nog mensen gaan en hoe jullie ervaringen in het verleden zijn geweest.

Minibutcher

Minibutcher

2" user

• Members
  • 121 berichten
wat kunnen we hier verwachten op vuurwerkgebied buiten de show aan het einde van de dag?
wellicht iets meer informatie van mensen die er eerdere jaargangen zijn geweest.

gizmo75

gizmo75

2" user

• Members
  • 117 berichten
Persoonlijk ben ik er nog niet geweest, maar dit is bijv. de stand van Jorge:

Posted Image

En nog een paar plaatjes van voorgaande edities:

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Corné

Corné

Administrator

• Administrators
  • 1,090 berichten
  • Interests:original fireworks, reizen en vissen
Naar mijn weten staat OF er ook weer,vaste prik eigenlijk. Ik ben er één keer geweest om de stand mee op te bouwen en je kijkt je ogen uit daar.Echt een aanrader,maar Neurenberg ligt niet even in de buurt om ff op en neer te racen.

gizmo75

gizmo75

2" user

• Members
  • 117 berichten
Meen je dat? Wel raar dat OF dan niet in de lijst met deelnemers staat! De lijst in de beginpost komt namelijk van de beurssite zelf. Maar als iemand het kan bevestigen dan heel graag!
---------
Ik zag net dat de hele maand januari er korting wordt gegeven op de entreekaarten. Check http://www.spielware...eintrittskarten voor meer info.

Dubbelpost samengevoegd

Corné

Corné

Administrator

• Administrators
  • 1,090 berichten
  • Interests:original fireworks, reizen en vissen

Bericht bekijkengizmo75, op 06 January 2012 - 09:56 PM, zei:

Meen je dat? Wel raar dat OF dan niet in de lijst met deelnemers staat! De lijst in de beginpost komt namelijk van de beurssite zelf. Maar als iemand het kan bevestigen dan heel graag!
---------
Ik zag net dat de hele maand januari er korting wordt gegeven op de entreekaarten. Check http://www.spielware...eintrittskarten voor meer info.

Dubbelpost samengevoegd

http://www.insmartfireworks.com/

2010

http://www.insmartfi...s.com/news.html

Ronaaron

Ronaaron

Zena BE Moderator

• Moderator Zena BE Assortiment
  • 2,743 berichten
  • Interests:Heel veel, o.a Siervuurwerk, Oldtimers (eigen Ford Mustang) en Modeltreinen
Insmart Fireworks...Original in Duitsland?

gizmo75

gizmo75

2" user

• Members
  • 117 berichten

Bericht bekijkenCorné, op 10 January 2012 - 08:39 PM, zei:

Bericht bekijkenRonaaron, op 11 January 2012 - 08:39 AM, zei:

Insmart Fireworks...Original in Duitsland?

Kijk, dat verklaart een hoop! Dat wist ik helemaal niet mannen en ik denk velen met mij niet. Tnx!

Insmart zie ik alleen niet in het lijstje staan van deelnemende bedrijven uit de Vuurwerkbranche zoals deze op de site van de beurs staat en vermeld is in de startpost van dit topic. Ben dan ook nog steeds nieuwsgierig of iemand kan bevestigen of OF/Insmart er dit jaar ook is...

Gys_013

Gys_013

7" user

• Moderator Zena NL Assortiment
  • 1,163 berichten
wat ik heb begrepen is dat original hier ook staat.

Hier zal iemand van OF zelf bevestiging op moeten geven.

gizmo75

gizmo75

2" user

• Members
  • 117 berichten
Hierbij de bevestiging: Insmart, en dus OF, staat op de beurs en wel in Hal 9 stand E-43!!

Hier ben ik na een zoektocht op de beurssite achtergekomen. Er blijken meerdere Vuurwerkbedrijven te staan die echter niet met de zoekcategorie Firework, Feuerwerk, etc. geregistreed zijn waaronder OF/Insmart. Zo blijkt Hardix er bijv. ook te staan...

gizmo75

gizmo75

2" user

• Members
  • 117 berichten
Voor alle beursgangers even een kou-waarschuwing:

Het wordt a.s. zaterdag overdag in Nürnberg maximaal -8gr. en er wordt een minimum temperatuur van -14gr. verwacht. Binnen in de beurshallen is het lekker warm maar bijv. 's avonds bij de WECO-show zal het tandenklapperen worden als je er niet goed op kleedt. Dus wees gewaarschuwd! Verder ziet het er redelijk goed uit: kans op wat sneeuwvlokjes en een maximale windkracht 3...

gizmo75

gizmo75

2" user

• Members
  • 117 berichten
Verslag bezoek Spielwarenmesse Nürnberg 2012

Zaterdag 4 februari 2012 was het zover: ons bezoek aan de Spielwarenmesse in Nürnberg stond op de agenda! We hadden er al veel over gehoord en konden dan ook niet wachten om te gaan. Na een (te) korte nacht zijn we die kant op gereden en op de Duitse snelweg was het goed toeven: met een gangetje tussen de 160 en 180 km/u waren we er eigenlijk vrij vlot. Rond 11.30u liepen we dan ook rond in de beursgebouwen.

De Spielwarenmesse
Ze noemen zichzelf de grootste speelgoedbeurs van Europa en ik kan je vertellen: daar is niets van gelogen! Man wat een oppervlakte, wat een speelgoed, wat een spullen, wat een bedrijven en wat een mensen zeg. Alles wat je maar kan bedenken op het gebied van spelen was er wel te vinden. Bijv. spelen met auto's: echte auto's, speelgoedauto's, miniatuur auto's om te verzamelen, afstand bestuurbare auto's, bouwpakketten van auto's, trapauto's, enz. Er was bijv. ook een hele hal met alleen maar treintjes.

Geplaatste afbeelding

Hal 9: Carnaval en Feestartikelen
Maar voordat we die andere hallen gingen bekijken, hebben we de kortste route naar Hal 9 genomen. Deze hal bestond namelijk helemaal uit bedrijven die iets doen op het gebied van Carnaval en Feestartikelen, de categorie waar Vuurwerk ook onder valt. Letterlijk en figuurlijk een feest! Verschillende Chinese fabrieken hadden een stand waar uitleg werd gegeven over de werking van vuurwerk maar natuurlijk vooral ook de eigen producten werden aangeprezen, waaronder NL-producten:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Lesli Vuurwerk
Bij Lesli Vuurwerk werden we door o.a. Jasper, Barnt en Patrick hartelijk ontvangen en hebben we een dik half uur gezellig bij zitten praten. Over de afgelopen verkoopperiode, nieuwe plannen en producten, de Duitse markt, de Daylight-collectie, enz. En Lesli had trouwens niet alleen vuurwerk te tonen:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Van alles wat
InSmart, waar Original/ZENA onder valt, was ook vertegenwoordigd maar helaas waren er gaan bekenden. Uiteraard waren de verschillende grote Duitse merken ook van de partij. Helaas werden we bij WECO niet zo vriendelijk ontvangen en mochten we zelfs geen foto nemen. Beetje overspannen reactie en erg jammer, maar goed. Bij Keller vertelden ze over grote plannen en andere bekende bedrijven waren er ook:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Panda
Nog even aandacht voor een nieuwe lijn van Panda waarbij ze meerdere cakes in ringen of vierkanten hebben gemaakt die je vervolgens in elkaar schuift. Deze zijn dan doorgelont en zo krijg je een cake van 1300/1400gr.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Afsluiting: prachtige Vuurwerkshow
Wij hebben een topdag gehad die werd afgesloten met een fantastische Vuurwerkshow van WECO Feuerwerk die je hier vindt: http://vuurwerkbelgi...-2012-nurnberg/

Volgend jaar weer!!

Thunderboy

Thunderboy

Moderator & LVC Crewlid

• Moderator
  • 2,575 berichten
  • Interests:Vuurwerk, Karpervissen, Powerkiten
Mooi fotoverslag Gizmo, bedankt voor je inzet heb het met plezier gelezen en bekeken :thumbs:

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

members, guests, anonymous users